
NA ROK SZKOLNY
2024/2025
Przed zakwaterowaniem do internatu należy zapoznać się z Regulaminem Internatu (dostępny przy kwaterowaniu). Niezbędne informacje o zasadach pobytu wychowanków w internacie są dostępne na stronie internetowej szkoły www.zs5sanok.pl
.
Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowią:
1.Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. nr 67. Poz. 329
z 1999r.),
2. Karta Nauczyciela,
3. Rozporządzenie Rady Ministrów z 4.08.93 r. w sprawie warunków, form, trybu przyznawania i wypłacania oraz wysokości pomocy materialnej dla uczniów ( Dz. U. nr 74
z 19.08.1993 r., poz. 350)
4. Statut Zespołu Szkół nr 5 im. im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku
Rozdział 1
Charakter, cel i zadania internatu.
a w miarę wolnych miejsc – także dla uczniów innych szkół. Jest placówką koedukacyjną.
1. zapewnienie wychowankom całodziennego wyżywienia i zakwaterowania;
2. zapewnienie właściwych warunków sanitarno-higienicznych;
3. zapewnienie warunków do nauki, rozwijania zainteresowań, zamiłowań
i uzdolnień;
4. stwarzanie warunków do uczestnictwa w kulturze oraz organizowanie kulturalnej rozrywki;
5. upowszechnianie kultury fizycznej oraz warunków stałego uprawiania sportu
i dbałości
o stan zdrowia;
6. wdrażanie do samodzielnego wykonywania określonych prac porządkowo-gospodarczych;
7. wyrabianie zaradności życiowej wychowanków, rozwijanie samodzielności
i samorządności;
8. umożliwienie wychowankom podtrzymywanie tożsamości narodowej etnicznej, językowej i religijnej;
9. prowadzenie działalności opiekuńczo wychowawczej w oparciu o Plan Pracy Opiekuńczo-Wychowawczej Internatu;
10. działanie w oparciu o procedury zapewniające wychowankom poczucie bezpieczeństwa.
Rozdział 2
Warunki przyjęcia do internatu.
1. złożenie podania o internat;
2. pisemne zobowiązanie ze strony rodzica/opiekuna i dziecka do przestrzegania przepisów i regulaminów obowiązujących w internacie;
3. podpisanie przez rodziców/ opiekunów prawnych formularza zgody na leczenie szpitalne dziecka, kontrolowanie stanu dziecka przy użyciu testera obecności alkoholu lub środków psychotropowych.
w miejscowości będącej siedzibą szkoły, do której uczęszcza.
w danym roku szkolnym.
1. wychowankom domów dziecka oraz rodzin zastępczych;
2. dzieciom samotnych matek lub ojców;
3. dzieciom z rodzin wielodzietnych i rodzin znajdujących się w szczególnie trudnych warunkach materialnych;
4. uczniom, którzy mieszkali w internacie w poprzednim roku szkolnym;
Rozdział 3
Prawa i obowiązki wychowanków.
1. całodobową opiekę wychowawczą;
2. ochronę przed przemocą i innymi przejawami patologii społecznej realizując zadania Planu Opiekuńczo Wychowawczego;
3. bieżące przeglądy przez jednostki kontrolujące stan techniczny budynku: Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Państwowa Straż Pożarna.
1. doraźnej pomocy lekarskiej udzielanej przez pogotowie ratunkowe lub szpital,
a także przychodnie lekarskie, które domagają się podpisania umowy pomiędzy pełnoletnim wychowankiem (rodzicami lub prawnymi opiekunami nieletniego wychowanka),
a przychodnią;
2. zakwaterowania i odpłatnego całodziennego wyżywienia;
3 korzystania z urządzeń i pomocy dydaktycznych internatu, służących do nauki własnej, rozwijania i pogłębiania zainteresowań i uzdolnień, wypoczynku i uczestniczenia
w zajęciach organizowanych w internacie oraz w porozumieniu z wychowawcą w innych zajęciach ( sportowych, technicznych, kulturalnych) prowadzonych przez placówki, świetlice czy kluby działające w środowisku;
4 korzystania z pomocy wychowawców w rozwiązywaniu problemów osobistych oraz
we wszystkich sprawach dotyczących nauki i zamieszkania w internacie;
5 wyjazdu do domu w ciągu tygodnia (od poniedziałku do czwartku) za zgodą rodziców (prawnych opiekunów), którzy mają obowiązek poinformowania o tym wychowawcę dyżurnego;
6 przyjmowania osób odwiedzających go – w pomieszczeniach ogólnych internatu, np. świetlica, za zgodą dyżurującego wychowawcy;
7 współudziału w decydowaniu o sprawach wychowawczych i organizacyjnych internatu;
8 życzliwego, podmiotowego traktowania przez w procesie opiekuńczo-wychowawczym przez wszystkich pracowników internatu;
9 swobody wyrażania myśli i przekonań, a w szczególności dotyczących życia internatu, a także światopoglądowo-religijnych - jeśli nie narusza to dobra innych osób;
10 wybierania i kandydowania do Rady Samorządu Internatu;
11 wpływania na życie placówki poprzez działalność samorządową;
12 wyjścia z internatu na zasadach ustalonych przez Regulamin Internatu;
13 sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny swojego postępowania.
1.przestrzegać regulaminu i rozkładu dnia w internacie;
2. systematycznie i punktualnie uczęszczać na zajęcia szkolne;
3. uczestniczyć w nauce własnej wg zasad obowiązujących w internacie;
4. uczestniczyć w zorganizowanych formach zajęć w internacie;
5. przedłożyć pisemną zgodę rodziców/prawnych opiekunów na udział w zajęciach dodatkowych (Szkoła Muzyczna, treningi, inne) poza budynkiem internatu;
6. utrzymywać czystość w pomieszczeniach mieszkalnych i ogólnie dostępnych, sanitariatach oraz w otoczeniu internatu;
7. prawidłowo użytkować mienie internatu, a w przypadku zawinionej szkody pokryć koszty naprawy;
8. w dniu wyjazdu do domu uporządkować i zdać pokój wychowawcy dyżurującemu;
9. uczestniczyć w pracach na rzecz szkoły, internatu oraz środowiska;
10. wykupić całodzienne wyżywienie i regularnie uiszczać opłaty za wyżywienie, i zakwaterowanie;
11. kulturalnie zachowywać się w każdej sytuacji;
a) okazywać szacunek wychowawcom i pracownikom placówki;
b) podporządkować się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora, wychowawców oraz ustaleniom Rady Internatu;
12. przestrzegać zasad współżycia społecznego, a w szczególności:
a) okazywać szacunek kolegom;
b) przeciwstawiać się przejawom brutalności, wulgarności;
c) szanować poglądy i przekonania innych ludzi, wolność i godność osobistą drugiego człowieka;
13. być odpowiedzialnym za własne życie, zdrowie i wystrzegać się nałogów;
a) uczeń nie może palić tytoniu, pić alkoholu, używać narkotyków i jakichkolwiek środków psychoaktywnych;
14. dbać o higienę osobistą;
15. dopełnić obowiązku meldunku w terminie do 3 miesięcy;
16. zachowywać kulturę spożywania posiłków i poszanowania żywności;
17. każde wyjście z internatu zgłosić wychowawcy dyżurnemu (np. na salę, podwórko,
do sklepu itp.);
18. pozostawiać klucze od pokoi mieszkalnych u wychowawcy dyżurnego,
19. przestrzegać godzin powrotu do internatu (klasy I do 20.00, klasy starsze do 21.00),
20. przestrzegać ciszy nocnej (22°°- 6°°);
a) gasić światło o godzinie 22°° (za zgodą wychowawcy dyżurnego wychowanek może się uczyć po 22.00 przy lampce nocnej);
b) w czasie ciszy nocnej nie można korzystać z urządzeń multimedialnych;
21. przestrzegać zasad bhp i przepisów p. pożarowych;
22. zgłaszać wychowawcy dyżurującemu zwolnienia z zajęć lekcyjnych;
23. sprzątać jadalnię po kolacji wg harmonogramu dyżurów
24. korzystać z własnych komputerów tylko zgodnie z procedurami bezpiecznego korzystania z Internetu i zasadami ciszy nocnej.
1. wprowadzania do pokoi i na teren placówki osób niezamieszkałych w internacie bez uzgodnienia z wychowawcą;
2. spożywania alkoholu na terenie internatu lub przebywanie w internacie pod wpływem alkoholu – bez względu na miejsce jego spożycia;
3. palenia papierosów, e-papierosów oraz posiadanie wszelkiego rodzaju akcesoriów z nimi związanych,
4. używania wszelkiego rodzaju środków odurzających i psychoaktywnych, jak też przebywania pod ich wpływem oraz ich wnoszenie, posiadanie i rozprowadzania;
5. gromadzenia w pokoju puszek i butelek po alkoholu;
6. posiadania przedmiotów mogących wskazywać na zażywanie środków odurzających;
7.posiadania i używania wszelkiego rodzaju przedmiotów niebezpiecznych dla życia
i zdrowia;
8. używania urządzeń elektrycznych gospodarstwa domowego w pokojach mieszkalnych oraz palenia świeczek i kadzidełek;
9. pozostawianie otwartych pokoi, gdy nikt w nich nie przebywa;
10.dokonywania samosądów;
11. wykorzystywania słabszych, znęcanie się itp.;
12. naklejania bezpośrednio na szafy, ściany i drzwi elementów dekoracyjnych;
13. przestawiania mebli;
14. wchodzenia do pokoi podczas nieobecności mieszkańców i korzystania z cudzej własności;
15.przebywania w internacie podczas przerw 5-cio minutowych.
Rozdział 4
Kary i Nagrody
1. wzorową postawę;
2. pracę społeczną;
3. osiągnięcia sportowe, artystyczne, naukowe i inne.
1. ustna pochwała wychowawcy wobec wszystkich wychowanków
w internacie;
2. pochwała wychowawcy z wpisem do dokumentacji internatu;
3. list pochwalny do rodziców;
4. dyplom uznania od dyrektora szkoły.
w internacie, może postanowić o przyznaniu nagrody w innej formie.
wychowawcza w internacie, wychowawca lub Rada Samorządu Internatu.
1. ustnym upomnieniem wychowawcy internatu;
2. naganą wychowawcy z wpisem do dokumentacji internatu;
3. naganą dyrektora szkoły;
4. zawieszeniem prawa do zamieszkania w internacie na określony czas;
5. skreśleniem z listy wychowanków internatu.
Internatu oraz opinii wychowawcy klasy.
1. szczególnie rażące naruszenie zasad współżycia;
2.spożywanie i/lub rozprowadzanie narkotyków i wszelkiego rodzaju środków psychoaktywnych;
3. spożywanie alkoholu lub przebywanie w internacie pod wpływem alkoholu – bez względu na miejsce jego spożycia;
4. rozboje, niszczenie mienia i narażanie współmieszkańców na zagrożenia życia i zdrowia;
5. nie wywiązywania się z obowiązków szkolnych (np. nie uczęszczanie na zajęcia szkolne);
6. nieprzestrzeganie przepisów bhp i p- poż., itp.;
o miejsce w internacie.
Rozdział 5
Organizacja pracy w internacie.
z organem prowadzącym
Rozdział 6
Współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi.
(opłata za zakwaterowanie i kaucja jest obowiązkowa).
i wychowanków przynajmniej miesiąc przed wprowadzeniem zmian na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej szkoły.
Rozdział 7
Organy internatu.
1.inicjowanie i organizowanie różnych form pracy opiekuńczo-wychowawczej
w internacie;
2.opracowanie programu i planu pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie,
3.dokonywanie analizy i oceny pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie,
4.stawianie wniosków w sprawie nagradzania i udzielania kar wychowankom.
1. Ponadto do obowiązków wychowawcy należy:
1. opracowuje własny plan pracy, który uzgodniony jest z Radą Wychowawczą;
2. współpracuje z wychowawcami;
3. troszczy się o dobrą atmosferę, ład i porządek w internacie;
4. współdecyduje w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
5. ma prawo do działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej i rozrywkowej, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem.
Rozdział 8
Dokumentacja.
1.dzienniki zajęć grup wychowawczych;
2.księgę ewidencji wychowanków;
3.książki wyjść i wyjazdów wychowanków;
4.plan pracy opiekuńczo-wychowawczej internatu
5.książkę meldunkową;
6.zeszyt uwag i spostrzeżeń o wychowanku;
7.internat może prowadzić książkę protokołów Rady Wychowawczej Internatu oraz książkę zarządzeń i ogłoszeń.
Zakwaterowanie i opłaty - kurs
Istnieje możliwość zakwaterowania młodzieży w internacie Zespołu Szkół nr 5 w Sanoku
Zakwaterowanie i wyżywienie pokrywa młodzież z własnych środków.
Odpłatność za wyżywienie (przyjazd w niedzielę)
Śniadanie 20x6,00 zł=120,00 zł obiad 20x10,00zł=200,00 zł kolacja 16x7,00 zł=112,00 zł
Wyżywienie 432,00+ zakwaterowanie 80,00zł = 512,00 zł
Koszt zakwaterowania wynosi - 80 zł za kurs
Koszt wyżywienia - stawka 23,00 zł (dziennie)
śniadanie- 6,00 zł, obiad - 10,00zł kolacja-7,00 zł
Opłaty należy wpłacić na konto przed przyjazdem do internatu
(zabrać potwierdzenie dokonanej płatności)
Wpłaty za wyżywienie i zakwaterowanie dokonuje się na nr konta
94 1600 1462 1719 2420 1000 0001
Nazwa: Zespół Szkół Nr 5 ul. Sadowa 21, 38-500 Sanok,
tytułem: wyżywienie w internacie, imię nazwisko wychowanka, miesiąc;
Kaucja zwrotna (płatna gotówką w biurze stołówki w dniu kwaterowania) – 100 zł
Zakwaterowanie możliwe jest - dniu rozpoczęcia kursu lub w niedzielę poprzedzającą dzień rozpoczęcia turnusu od godz. 16.00 p. 16 (parter)
Obowiązuje wcześniejsza telefoniczna rezerwacja miejsc 5 dni przed przyjazdem) pod numerem: 13 463 23 84 (internat)
lub 13 463 23 83 (biuro stołówki)
Więcej informacji z zakładce: Internat.
FAKTURY ZA WYŻYWIENIE I ZAKWATEROWANIE
Faktury za wyżywienie i zakwaterowanie w internacie wystawiane są
tylko i wyłącznie w danym miesiącu, w którym nastąpiło naliczenie kwoty. Wychowanek internatu ma obowiązek przedłożyć w biurze stołówki dane do faktury.
ZWROTY ZA POSIŁKI
OPŁATY W INTERNACIE W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Obowiązujące stawki opłat za posiłki od 01.09.2024r.
dla uczniów
śniadanie - 6,00 zł
obiad - 10,00 zł
kolacja - 7,00 zł
dzienna stawka żywieniowa wynosi 23 zł
opłata za zakwaterowanie w internacie - 80,00 zł (miesięcznie)
kaucja (jednorazowa, zwrotna po wymeldowaniu) - 100,00 zł
1. Wpłaty za wyżywienie i zakwaterowanie dokonuje się na nr konta
94 1600 1462 1719 2420 1000 0001
Nazwa: Zespół Szkół Nr 5 ul. Sadowa 21, 38-500 Sanok
2. Naliczenie kwoty odbywa się w biurze stołówki w wyznaczonych dniach (końcem miesiąca poprzedniego)
3. Na tablicy ogłoszeń podawana jest kwota za pełne wyżywienie w internacie w danym miesiącu.
4. Wyliczoną kwotę (ani mniej, ani więcej) należy wpłacić w danym miesiącu, którego dotyczy wyżywienie (np. wyżywienie za luty - wpłata w lutym)
(tytułem: wyżywienie i zakwaterowanie w internacie, Jan Kowalski, wrzesień 2022).
6. Wpłat za wyżywienie należy dokonywać do 10 każdego miesiąca.
5. Wpłaty za kaucję dokonuje się na nr konta (zmiana numeru konta)
40 1600 1462 1719 2420 1000 0003
W tytule przelewu koniecznie podać za kogo dokonywana jest wpłata
FAKTURY ZA WYŻYWIENIE I ZAKWATEROWANIE
Faktury za wyżywienie i zakwaterowanie w internacie wystawiane są
tylko i wyłącznie w danym miesiącu, w którym nastąpiło naliczenie kwoty. Wychowanek internatu ma obowiązek przedłożyć w biurze stołówki dane do faktury.
ZWROTY ZA POSIŁKI
05.04.2017r. dotarły na onkologię kliniczną w Katowicach nasze baranki Wielkanocne. Życzymy wszystkim pacjentom i pracownikom by ten wiosenny czas Wielkanocy przyniósł im pełne koszyki nadziei, siły i wiary w to, że to co dobre jest przed nimi , a to co złe już minęło.
Opracowała Małgorzata Hnat