Regulamin rekrutacji w ramach projektu
„Podkarpacie stawia na zawodowców”
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
§ 1
Definicje
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o
- „biurze projektu” – należy przez to rozumieć siedzibę szkoły – Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku, ul. Jagiellońska 22, 38-500 Sanok,
- „Komisji Rekrutacyjnej”należy przez to rozumieć zespół, którego zadaniem jest rekrutacja uczestników/uczestniczek do wszystkich grup wsparcia,
- okresie realizacji projektu – od 1 stycznia 2013 r. do 31 października 2014 r.,
- „Projekcie” oznacza to Projekt pt. Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany w ramach Działania 9.2 Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, którego Partnerem jest Powiat Sanock i- organ prowadzący szkołę Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
- „realizatorze” - należy przez to rozumieć Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
- „terenach wiejskich” należy przez to rozumieć (zgodnie z definicją Głównego Urzędu Statystycznego), tereny położone poza granicami administracyjnymi miast – obszary gmin wiejskich oraz część wiejska (leżąca poza miastem) gminy miejsko – wiejskiej.
§ 2
Zakres wsparcia
- Regulamin określa proces rekrutacji uczestniczek i uczestników do Projektu w ramach zadania realizowanego przez Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
- Działanie skierowane jest do uczennic i uczniów szkoły Zespółu Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
- Udział w Projekcie jest bezpłatny, koszty związane z realizacją form wsparcia, współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
- Zajęcia dodatkowe,
- Kursy,
- Staże,
- Praktyki.
- Formy wsparcia, o których mowa w ust. 4 będą się odbywać na podstawie szczegółowego harmonogramu umieszczonego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły.
- Realizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do zmiany ustalonego harmonogramu.
§ 3
Uczestniczki i uczestnicy projektu
- W projekcie uczestniczyć mogą uczennice i uczniowie Zespółu Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku, którzy złożyli formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami i zostaną zakwalifikowani do udziałuprojekcie przez Komisję Rekrutacyjną.
- Uczestniczki i uczestnicy projektu zostaną wybrane/-ni na podstawie złożonych formularzy zgłoszeniowych.
- Przy wyborze uczestniczek i uczestników projektu Komisja Rekrutacyjna kierować będzie się, oprócz wymogów określonych w ust.1, następującymi preferencjami dla poszczególnych działań:
- Zajęcia dodatkowe:
- Zajęcia dodatkowe – „Moja firma moim miejscem pracy”:
- ankieta rekrutacyjna badająca zainteresowanie uczniów tematyką zajęć, deklarujących samozatrudnienie po ukończeniu szkoły.
- kolejność zgłoszeń.
- Inne:
- uczeń konkretnego kierunku/zawodu/klasy,
- wyniki w nauce – średnia ocen z ostatniej klasy (preferowane wyższe wyniki),
- poziom motywacji – ankieta rekrutacyjna.
- Kursy:
- Kurs związany z profilem mundurowym:
- uczniowie kształcący sie w profilach mundurowych,
- stan zdrowia,
- średnia ocen (preferowane wyższe).
- Staże:
- kolejność zgłoszeń,
- pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice osiągający najlepsze wyniki w nauce,
- (przy większej ilości chętnych)wysoka średnia ocen z przedmiotów zawodowych.
- Praktyki:
- uczeń konkretnego kierunku/zawodu/klasy,
- płeć uczestnika – preferowane dziewczęta,
- wyniki w nauce – średnia ocen z ostatniej klasy (preferowane wyższe wyniki),
- poziom motywacji – ankieta rekrutacyjna.
- Uczennice i uczniowie mają prawo do udziału w więcej niż jednym rodzaju zajęćzastrzeżeniem braku możliwości dwukrotnego udziału w takich samych zajęciach).
- Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostały zakwalifikowane do udziałuProjekcie, zostają umieszczone na liście rezerwowej. W razie skreślenia uczestnika / uczestniczki z listy, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany uczeń/ uczennica z listy rezerwowej.
- W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej osób takiej samej liczby punktów o kolejności na liście rankingowej rozstrzygają:
- termin złożenia formularza zgłoszeniowego,
- średnia ocen za ostatni rok szkolny – waga punktowa równa średniej ocen
w poprzednim roku szkolnym.
§ 4
Proces rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona jest w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości płci.
- Rekrutacja do projektu przeprowadzana będzie cyklicznie, co roku w okresie trwania projektu.
- Dopuszcza się rekrutację uzupełniającą w trakcie roku szkolnego, o ile nie uniemożliwia tego charakter zajęć.
- Informacje o terminie rekrutacji dostępne będą na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły, na stronie internetowej szkoły, przekazywane będą w formie ustnej przez wychowawców klas.
- Uczniowie ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają formularz zgłoszeniowy (wzór załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu) wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowaformularzu, do koordynatora / koordynatorki z ramienia szkoły (w biurze projektu)
- W przypadku uchybień formalnych wymagań rekrutacji kandydat / kandydatka może zostać poproszony bezpośrednio lub drogą mailową, telefoniczną lub pisemnie o uzupełnienie braków
w dokumentacji w ciągu trzech dni roboczych. - Zgłoszenia, które wpłyną po terminie lub będą miały braki formalne, które nie zostały uzupełnioneciągu 3 dni roboczych od wezwania do uzupełnienia nie będą rozpatrywane.
- Dane zawarte w formularzu weryfikuje pod względem formalnym osoba odpowiedzialna za rekrutację.
- O zakwalifikowaniu uczniów/uczennic do danej formy wsparcia decyduje Komisja Rekrutacyjna na podstawie niniejszego regulaminu.
- W przypadku nie zrekrutowania planowanej liczby uczestników / uczestniczek na konkretne zajęcia / kurs, termin rekrutacji może ulec wydłużeniu do 3 miesięcy.
- Komisja ustala listy osób zakwalifikowanych do projektu oraz listy osób rezerwowych. Następnie Komisja, za pośrednictwem koordynatorki / koordynatora powiadamia uczniów i uczennice o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w projekcie.
- Uczeń / uczennica zakwalifikowany/-na do udziału w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
- na wniosek nauczyciela/instruktora prowadzącego zajęcia lub wniosek koordynatora uzasadniony rażącym naruszaniem zasad uczestnictwa w zajęciach,
- w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć,
- samodzielnej rezygnacji uczestnika/uczestniczki,
Jednocześnie w ww. przypadkach Partner zastrzega sobie możliwość dochodzenia od Uczestnika/Uczestniczki kosztów jego/jej uczestnictwa w Projekcie.
- Udział danego/ej ucznia/uczennicy w Projekcie może ustać również w przypadku:
- skreślenia z listy uczniów danej szkoły,
- przyczyn losowych (np. długotrwała choroba).
- Skreślenia ucznia/uczennicy z listy uczestników projektu w przypadkach, o których mowa w ustępie 12 lub ustępie 13 dokonuje koordynator wpisując równocześnie na listę uczestniczek i uczestników (o ile jest to uzasadnione merytorycznie i możliwe na danym etapie realizacji zajęć / kursu) osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonejlisty.
- Koordynator informuje na piśmie organ prowadzący szkołę o zdarzeniach, o których mowa w ust. 12, 1314 niezwłocznie po zaistniałych zmianach.
- W chwili rozpoczęcia pierwszej formy wsparcia każdy z uczniów/uczennic podpisuje:
- deklarację uczestnictwa w projekcie - załącznik nr 2;
- oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3;
- podaje dane osobowe zgodnie z zakresem danych osobowych uczestników/uczestniczek biorących udział w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – załącznik nr 1.
- Formularz zgłoszeniowy, deklaracja uczestnictwa oraz pozostałe załączniki do regulaminu rekrutacji dostępne są w biurze projektu / sekretariacie szkoły.
- O pozytywnym ukończeniu danej formy wsparcia i jednocześnie możliwości uzyskania zaświadczenia w tym zakresie świadczy:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć / kursów,
- Uczestnictwo w co najmniej 80% stażu,
- Pozytywnie zaliczeniu testu końcowego lub innej formy weryfikacji wiedzy/umiejętności zrealizowanej przez nauczyciela/instruktora danej formy wsparcia,
- W przypadku kursów dających uprawnienia zawodowe – zgodnie z wymaganiami instytucji certyfikujących.
§ 5
Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 12 marca 2013 r.
- Uczestniczka / uczestnik projektu ma obowiązek wypełniania ankiet ewaluacyjnych i uczestnictwazajęciach w wyznaczonych terminach.
- Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez koordynatora / koordynatorkę (kierownika / kierowniczkę) projektu.
Załączniki:
- Wzór formularza zgłoszeniowego;
- Wzór deklaracji udziału w projekcie;
- Wzór oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
Przygotował: mgr Elżbieta Kokoszka
Zatwierdził: mgr Halina Dembiczak