zs5ld.jpg
REKRUTACJA

NA ROK SZKOLNY
2024/2025

zs5.jpg
Kierunki w Branżowej
Szkole I Stopnia
zs5.jpg

Oddział Przygotowania Wojskowego

Oddział mundurowy o profilu: POLICJA

Oddział mundurowy o profilu: STARAŻ GRANICZNA

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Kolaż zdjęćW dniach od 26.05.2025 do 30.05.2025 panie Elżbieta Kokoszka i Agnieszka Jakobik uczestniczyły w kursie: Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study.

Kurs dofinansowany z programu Erasmus+, sektor: Edukacja Szkolna, projekt  2024-1-PL01-KA121-SCH-000218148 jest częścią obecnie realizowanego projektu w ramach akredytowanych projektów na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej.

Celem realizowanego projektu jest rozwój umiejętności językowych, wzrost współpracy międzynarodowej poprzez wyjazdy zagraniczne i projekty eTwinning oraz wzrost wiedzy na tematu dziedzictwa kulturowego Europy.

Kurs w Atenach miał również na celu zapoznanie się z grecką kulturą i cywilizacją  i szeroko rozumianym dziedzictwem kulturowym (narodziny języka greckiego, nauka, filozofia, historia i sztuka starożytnej Grecji, wizyta na Pnyksie i zajęcia na miejscu, „złoty wiek” starożytnych Ateny, wizyta w Narodowym Muzeum Archeologicznym i w Muzeum Akropolu).

Jednym z celów zajęć było zaangażowanie uczniów w dziedzictwo kulturowe Europy poprzez interpretację dziedzictwa, używanie odpowiednich narzędzi online do nauczania dziedzictwa kulturowego oraz uczynienie nauki bardziej intuicyjną i kreatywną. Nauczyciele poznali angażujące aktywności, gry i ćwiczenia, aby uczniowie mogli lepiej poznać europejskie dziedzictwo kulturowe.

Kurs umożliwił nauczycielom:

  • wzbogacenie swojej wiedzy na temat greckiego dziedzictwa kulturowego,
  • zdobycie pomysłów i działań dotyczących wprowadzenia dziedzictwa kulturowego do swoich zajęć,
  • używanie „Palety myślenia artystycznego” jako narzędzia do tworzenia połączeń między dziełami sztuki a programem nauczania,
  • wykorzystywanie „Interpretacji dziedzictwa”, aby aktywnie zachęcać uczestników do interpretacji własnych doświadczeń z dziedzictwem materialnym, niematerialnym i cyfrowym,
  • ocena wartości i znaczenia dziedzictwa kulturowego dla inkluzywnych i zrównoważonych środowisk społecznych,
  • zachęcanie młodszych pokoleń do cyfrowego zbliżania się do obcych kultur.

Uczestnicy rozwijali kompetencje cyfrowe oraz doskonalili umiejętność pracy zespołowej. Szkolenie, w którym brali udział nauczyciele z Włoch, Irlandii, Islandii, Litwy i Estonii było okazją do wymiany doświadczeń zawodowych oraz pogłębienia wiedzy na temat dziedzictwa kulturowego Europy.

 

 

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.